Jak postupovat při nehodě?

Případ 1:  Klientku naboural nákladní vůz, vozidlo je na odpis, jedná se o totální škodu. Přímo u nehody podepsala klientka zplnomocnění nejmenované  "nehodové službě". Dostala náhradní auto na 10 dnů. Tím vše skončilo. Přitom klientka vozidlo nutně potřebuje a náhradní auto na 10 dnů neřeší její problém. Správně by měla dostat vozidlo na nezbytně nutnou dobu, než si vyřídí příspěvek na nový vůz. Bohužel se zbavila možnosti jakkoliv zasahovat do jednání mezi "nehodovou službou" a pojišťovnou viníka.

Co se může stát ? Klientka nyní nemá šanci dostat náhradní auto na delší dobu. Jakým způsobem je financována tzv. Nehodová služba a jakou dobu půjčovného skutečně naúčtují pojišťovně (opravdu jen 10 dnů ?) nevíme. Může se stát, že klientka dostane ještě fakturu od nehodové služby ...

Případ 2: Klientku naboural bezohledný řidič, který jí nedal přednost při odbočování vlevo z kolony vozidel, kterou viník předjížděl. Klientka si vzala na viníka mobilní telefon. Ten se jí neozval a po urgencích vše zapřel. Klientka nemá šanci prokázat svou nevinu. Škodu musí vyřešit ze své havarijní pojistky, přijde o 24 měsíců bezeškodného průběhu, nedostane náhradní vozidlo ...

Petr Skála znovu zdůrazňuje, aby řidiči ve svém vlastním zájmu přímo od nehody vždy zavolali asistenční službu své pojišťovny. Číslo najdou na zelené kartě. Asistenční služba jim poradí správný postup! "Apelujeme na klienty, aby nedali na sliby viníků, zajistili si svědky, sepsání záznamu o nehodě nebo volali policii. Jde o jejich peníze."

A jedna důležitá rada: "Nikdy nepřijímejte na silnici službu, kterou jste si neobjednali a přijela sama! Důkladně čtěte vše, co podepisujete, nechte si na vše dostatek času! Pokud nedodržíte tato pravidla, nepomůže vám vaše pojišťovna ani žádný právník. Uděláte z těchto institucí jen bezmocné diváky!"

Vytisknout