I lékař potřebuje tlumočnickou službu



Neslyšící klient v seniorském věku celý život dochází k obvodnímu lékaři, se kterým se zatím domlouval omezeně psanou formou nebo odezíráním. Český jazyk je pro neslyšící cizím jazykem, psaná forma není vždy dostatečně srozumitelná. Odezírání také není plnohodnotná komunikace, je možné odezřít najednou jen několik slov nebo vět, které člověk zná a očekává. V životě neslyšícího klienta ale nastala vážná životní situace a klient se potřeboval s lékařem přesně domluvit ohledně operačního zákroku. Proto si neslyšící objednal tlumočníka v CNN, o.p.s.

Tlumočník zprostředkoval plnohodnotně komunikaci mezi lékařem a neslyšícím pacientem. Pro neslyšícího pacienta to bylo komfortní předání všech informací v jeho jazyce. Mohl se také na všechno zeptat a dozvědět se o všech souvislostech a rizicích operace. Pro lékaře byla komunikace přes tlumočníka také mnohem rychlejší a efektivnější. Vyjádřil se, že nyní poprvé má pocit, že se s pacientem skutečně domluvil a po mnoha letech jej konečně poznal. Měl totiž možnost se jej doptat i na mnoho věcí z minulosti.

Po této zkušenosti lékař již vždy při řešení vážnějších zdravotních problémů vyžaduje přítomnost tlumočníka a neslyšící klient si jej dále pro tyto situace objednává. Tento případ dokazuje, že tlumočníka nepotřebují jen neslyšící.

tlumočník


Vytisknout